بخش سوم – انقلاب دیجیتال «قسمت سوم»

واحد اقتصادی
اتصال دیجیتال: پهنباند1
زیرساخت دیجیتال ضعیف، جذابیت بریتانیا برای سرمایهگذاری خارجی را کاهش داده و رشد اقتصادی را محدود میکند.
ما از دولت میخواهیم اطمینان حاصل کند که گسترش اینترنت گیگابیتی بهگونهای اجرا شود که همه مناطق بریتانیا از آن بهرهمند شوند.
برای اطمینان از پایداری این طرح در آینده، دولت باید اقداماتی برای تقویت مهارتهای دیجیتال، حفاظت از مدیریت زیرساختهای زیرزمینی، نظارت بر بازار پهنباند فیبر نوری و گسترش سیستم مجوزهای انعطافپذیر 2 در مناطق وسیعتر انجام دهد.
۱. دولت باید اقداماتی برای کاهش نابرابریهای جغرافیایی مداوم در روند گسترش اینترنت گیگابیتی انجام دهد و اطمینان حاصل کند که پروژه «Gigabit» دارای راهبردی مشخص برای جوامع دورافتاده است — از جمله رسیدگی به مسائل مربوط به هزینه و توان مالی کاربران.
۲. دولت باید طرحهای تعرفه اجتماعی3 را برای مناطق کمدرآمد بررسی کند تا دسترسی بیشتری به خدمات پهنباند فراهم شود.
این تعرفههای اجتماعی همچنین میتوانند برای کسبوکارهای کوچک و مؤسسات خیریه که به ارائه خدمات پهنباند یا آموزش مهارتهای دیجیتال میپردازند، در دسترس قرار گیرند.
۳. دولت باید بلندپروازی بیشتری در مدیریت داراییهای زیرزمینی داشته باشد.
لازم است «دوقلوی دیجیتال »4 کاملی برای داراییهای زیرزمینی ایجاد شود.
همچنین باید بررسی فوری درباره خطر نفوذهای ثبتنشده یا غیرمستند به زیرساختهای زیرزمینی کشور انجام گیرد.
اتصال دیجیتال: ارتباطات بیسیم
اتصال بیسیم در سراسر بریتانیا هنوز ناپایدار و ناهمگون است و زیرساخت 5G با سرعت کافی توسعه نمییابد — در نتیجه کاربران نمیتوانند بهطور کامل از مزایای این فناوری بهرهمند شوند.
بریتانیا باید نقشی پیشرو در پژوهش و توسعه فناوریهای نوین ارتباطی ایفا کند، زیرساخت شبکه و برنامهریزی خود را تقویت نماید تا از این پیشرفتها بهره ببرد و از نقش نهادهای محلی در هدایت گذار دیجیتال استفاده کند.
۱. دولت باید بکوشد تا بریتانیا در خط مقدم پژوهش و توسعه جهانی قرار گیرد و شبکهای بسازد که تا اوایل دهه ۲۰۳۰ بتوان از آن بهعنوان استاندارد جهانی و پیشتاز واقعی در فناوری 6G یاد کرد.
۲. زیرساختهای شبکه باید از طریق چارچوب سیاستی مشوق سرمایهگذاری تقویت شوند و با نظام برنامهریزی تسهیلگری پشتیبانی شوند که اهداف بریتانیا در زمینه 5G را محقق سازد.
۳. دولت باید کاهش مالیات بر دارایی کسبوکارها را برای توسعه زیرساخت 5G اجرا کند — مشابه رویکردی که در دوره ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ برای فیبر کامل 5 بهکار گرفته شد.
امنیت سایبری
کسبوکارها باید اعتماد کافی به زیرساخت دیجیتال بریتانیا داشته باشند و دولت نیز باید نشان دهد که قادر است خطرات امنیت سایبری تهدیدکننده کشور را مدیریت کند.
دولت باید فرصتهایی برای بهرهمندی کسبوکارها از آموزشهای امنیت سایبری قوی فراهم کند و همچنین طرح بیمه مجدد سایبری را ایجاد نماید تا بهعنوان آخرین بیمهگر 6 عمل کند.
۱. دولت باید با صنعت بیمه همکاری کند تا صندوق بیمه مجدد 7 ایجاد شود که ریسک سایبری را پوشش دهد و شیوههای مؤثر امنیت سایبری را برای تمامی کسبوکارهای بریتانیا ترویج کند.
۲. دولت باید آگاهی و دسترسی کسبوکارها به آموزشهای امنیت سایبری را افزایش دهد. این اقدام به آنها اعتماد دیجیتال میدهد تا بهطور مؤثر با نگرانیهای امنیتی مقابله کرده و از توازن در تابآوری شرکتها در برابر جرایم سایبری جلوگیری شود.
۳. دستورالعملهای دولت باید استاندارد روشنی برای کسبوکارها جهت دستیابی باشد، نه یک بار اضافی برای شرکتهای کوچک و کممنبع.
هوش مصنوعی
ما از رویکرد دولت بریتانیا در زمینه تنظیم مقررات هوش مصنوعی حمایت میکنیم و پیشنهاد میکنیم گامهای اضافیی برداشته شود تا چارچوب اعتماد برای کسبوکارها ایجاد شود. این چارچوب اطمینان میدهد که کسبوکارها:
- از هوش مصنوعی مطلع هستند و میدانند چگونه از آن در کسبوکار خود استفاده کنند.
- قادر به ارائه بازخورد مهم به دولت هستند تا مقررات هوش مصنوعی همچنان بر نوآوری تمرکز داشته باشد.
- بتوانند با دیگر ذینفعان همکاری کنند تا بهطور کامل از پیادهسازی هوش مصنوعی بهرهمند شوند.
۱. دولت باید برنامه هوش مصنوعی برای کسبوکارهای کوچک و متوسطایجاد کند تا مالکان کسبوکارها را از راههای عملی استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود عملیات خود مطلع سازد و همچنین یک نماینده یا قهرمان هوش مصنوعی برای کسبوکارها منصوب کند.
1 Broadband
2 Flexi Permits
3 Social Tariffs
4 Digital Twin
5 Full Fibre
6 Insurer of Last Resort
7 Reinsurance Pool




