یادداشت

یادداشت سردبیر: مهم‌ترین اصول موفقیت در تجارت (قسمت دوم)

رضا خسروی:

در مطلب مجله گذشته ذکر کردیم، برای اینکه با اطمینان کامل و برنامه‌ای حساب شده به تجارت خویش ادامه دهید، به اصولی احتیاج دارید که شما را دربرابر خطرها و خطاهای تجاری مصون نگه دارد و شما نیز با پیروی از این اصول، تجارت خویش را توسعه دهید و در این عرصه پایدار بمانید. برخی از این اصول را ذکر کردیم و حال به ادامه این اصول می پردازیم: * همیشه سعی کنید با تیمـی کامل، پرقـدرت و استفاده از بهترین شبکه متخصصـان، مشـاوران، بـازاریـابـان و کارمندان حرفـه‌ای تجـارت خویـش را آغـاز کنیـد. یک شـروع بی ‌ماننـد و پـرقدرت، انرژی تمام نشدنی مدیر در کار و برخورد صحیح با کارمندان، راندمان و فضای کاری را به شکل قابل توجهـی افزایش می‌‌دهد. بازتـاب این انرژی مثبت به سرعت در تمامی فضای شرکت پخش می‌شود و کارمندان با روحیه‌ای بی‌نظیر به کار ادامه می‌دهند.

* لازم نیست در آغاز تجارت از تمام سرمایه خود استفاده کنید. اندک ‌اندک با افزایش سرمایه، روش‌های جدیـد را تجربـه کنیـد، مهم‌ترین مساله در این عرصه داشتن سرمایه فراوان نیست، بلکه مهارت در جذب مخاطب است. بنابراین سعی کنید تا مهارت ارتباط با دیگران و تبلیغ تاثیرگذار را فراگیرید.

* همگام و همسو با رقیبان و بازارهای تجاری پیش روید، نیاز بازار و مشتریان را بشناسید و درهمان راستا به فعالیت بپردازید. از فروش و توزیع صحیح کالاها اطمینان یابید و همیشـه کالاهای با کیفیت و تضمیـن شده به مشتریان عرضه کنید.

* همیشـه کاری را آغاز کنید که متنـاسب با مهارت، استعداد، دانش و علاقه شما باشد.

* هرگز مخاطبان را با ارائه محصولات خوش ساخت، اما بی‌کیفیت فریب ندهید.

* برنامه‌ریزی، به کار بردن طرحی مناسب و اجرای اهداف از اصول اولیه تجارتند. همان‌طور که سرمایه‌گذاری و انتخاب مکان در تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اهداف و طرح‌ها نیز درجایگاه بسیار ویژه و حساسی قرار دارند.

* مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش کار، زمان آغاز آن است. بنابراین برای اجرای طرح‌های تجاری باید انرژی زیادی صرف کنید.

* تجارت خویش را با تحقیق و بررسی درباره نوع کالای تولیدی، آگاهی کامل از شبکه بازار و رقیبان و درنهایت اجرای صحیح برنامه‌ها پایه‌ریزی کنید.

* سعی کنید با مدیران و کارآفرینان دیگر مشاوره و تبادل اطلاعات داشته باشید، از تجربه‌ های آنان استفاده و روش‌های جدید را آزمایش کنید، برای عرضه محصولات بهتر با آنها رقابت بپردازید و بازدهی محصولات را افزایش دهید.

* هیچ فرصتی را در تجارت از دست ندهید، با تمام تلاش در این عرصه فعالیت کنید، لحظه‌ها را غنیمت شمرید و هر رویداد را به پدیده‌ای شگرف تبدیل کنید.

* مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن این هرم موفقیت و سکان‌دار شرکت و سازمان، خود شما هستید. بنابراین باید به خود و اهدافتان احترام بگذارید، رفتار شما سرمشق کارکنانتان است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا