اخبار جهان

نماینده پارلمان عراق: آمریکا عامل ویرانی و بحران‌های خاورمیانه است

به گزارش پایگاه خبری «صدای سما» به نقل از المعلومه،«محمود شاکر»با تاکید بر غیرقابل قبول بودن هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی عراق اظهار داشت که دولت از نظر قانونی و ملی موظف به حفظ حاکمیت کامل کشور است.

شاکر ادامه داد: آمریکا عامل اصلی ویرانی، تخریب و بحران‌های مداوم منطقه خاورمیانه است و ادامه دخالت‌های خارجی با هدف بی‌ثبات کردن منطقه انجام می شود.

وی افزود: پارلمان از هرگونه اقدامی با هدف پایان دادن به هژمونی خارجی و اعمال حاکمیت ملی حمایت می‌کند.

نماینده پارلمان عراق بیان کرد: به واشنگتن اجازه داده نمی‌شود در تصمیم‌گیری‌های عراق دخالت یا دستوراتی را تحمیل کند که به منافع عالی مردم عراق آسیب برساند.

پیش از این «ابراهیم السراج»، تحلیلگر سیاسی عراقی، گفته بود که آمریکا به اشغال عراق ادامه می‌دهد و در تلاش است تا دولت جدید را به سمت پذیرش دیکته‌های خود سوق دهد و وعده‌های آمریکا به دولت جدید صرفاً حرف‌های توخالی هستند. واشنگتن همچنان تلاش می‌کند تا دولت جدید عراق را به پذیرش دیکته‌های خود و اجرای آن مجبور کند.

وی افزود: دولت آمریکا از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که دولت عراق را به پذیرش دیکته‌های خود سوق دهد و پروژه‌ها، حمایت‌ها و مشارکت‌هایی را وعده می‌دهد که کاملاً بی‌ارزش و فقط کلماتی روی کاغذ هستند و هیچ پشتوانه اجرایی واقعی ندارند.

گفتنی است که ترامپ هنگامی که نوری المالکی از سوی چارچوب هماهنگی برای نخست وزیری عراق معرفی شد با آن مخالفت و اعلام کرد که در صورت روی کار آمدن المالکی، کمک های آمریکا به عراق را متوقف خواهد کرد. در ادامه در روند تشکیل کابینه نیز آمریکا با اعمال فشارهای زیاد در صدد تحمیل خواسته های خود در روند سیاسی عراق برآمد./ ایرنا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا